Peugeot 405 Turbo 16
10.08.2025 14:48
Mierka: 1:32
Autor: Michal Antonický
Zdroj: ABC
Tentokrát pridám auto z mojej oblubenej rallye Paríž - Dakar. Ide o víťazné auto z roku 1988.
Peugeot 405 Turbo 16 je kupé odvodené od modelov Peugeot 405 a Peugeot 205 Turbo 16, ktoré spoločnosť Peugeot Talbot Sport postavila pre africké rallye v roku 1988. Vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies, ktoré šoféroval Ari Vatanen, vyhralo rallye Paríž Dakar v rokoch 1989 a 1990.

Model:
Model je vo väčšej mierke tak pridám aj pár fotiek zo stavby...Mám vystrihnuté všetky diely, môžem pomaly retušovať a lepiť. Zatial sa moje úpravy týkajú prednej a zadnej masky-zapustené svetlá, prerezané chladiace otvory...a prečo robím takéto úpravy ? Na model vo finále urobím ľahkú patinu a pokial by detaily boli len nakreslené po zašpinení sa strácajú a vznikajú veľke plochy bez detailov...




UPDATE 13.8.2025
...tak pomaly pokračujem, zatial mám zlepenú karosériu...

UPDATE 15.8.2025
Z Peugeotu sa stava celkom pekny model, vyzera to lepsie ako som čakal...este budem lepit kolesa a podlozku...

...skusil som vyrobit jedno koleso...koleso je upravene, vyrazil som otvory na disku a pridal som jednoduchy dezen...zajtra ma este čakaju 3 kolesa...


UPDATE 17.8.2025
Kolesá sú konečne hotové...
Nelepím ich podla návodu, pretože neznášam vystrihovať a potom lepiť tie malé pomocné trojuholníčky...takže z obvodu kolesa som ich odstrihol, obvod zlepil a zvnútra vystužil navinutým pásikom, ktory to spevní a dá tomu kruhový tvar.
Vyrobil som si pomocné boky kolesa, ktoré som nalepil na obvod, čím vzniklo uzavreté koleso.

Vyrobil som si vlastný jednoduchý dezén. Na uľahčenie som použil nožnice s cik-cak strihom, druhú stranu som dorezal skalpelom.



Na jedno koleso sa lepili 3 pásiky, začal som stredným, potom som pridal bočné.



Potom som bombíroval boky pneumatiky. To sa mi až tak nepodarilo, chce to cvik, už som do dlho nerobil...ja som použil guľový nástroj (dá sa použit aj niečo iné) , ktorý som opatrne odvaľoval po rube pneumatiky poliaľ sa pneumatika nespojila, potom som ju zozadu zlepil spojkou. Pneumatika musí byť vlhká, najlepšie je ju nasliniť.



Natvarované pneumatiky sa opatrne nalepia na boky pneumatiky, potom som to celé natrel čierno farbou.

Nakoniec som prilepil z jednej strany disk a z druhej brzdu a koleso bolo hotové...

Auto je konečne na koesách...

Pridám ešte výrobu podložky:
Aby som si to uľahčil, tak som použil klasický fotorámik 13x15 cm z ktorého som použil len samotný rámik.
Keďže táto raketa na kolesách bola známa tým ako lietala ponad piesočné duny aj ja som zvolil pozíciu auta v skoku. Na takéto väčšie nerovnosti už používam polystirén. Pomocou rezačky na polystirén som si narezal základ aj nerovnosť z ktorej bude auto skákať...


Nalepil som to na kartón, celok sa potom zo spodu nalepí na rámik.

Celé som to pretmelil tmelom na drevo, čím sa to spevní a aj sa vytvoria rôzne nerovnosti, tak ako by to bolo aj na púšti.

Celé som to pretrel lepom a posypal jemným pieskom.



Nakoniec som to prilepil na rámik a vyplnil pieskom diery okolo rámika.

Tak a mám hotovo, pred chladič som ešte pridal ochranný rám a na model patinu. Myslím, že na 36 rokov starý, ručne kreslený model to nedopadlo až tak zle...



Prezentované na fórach: